DESIGN, DECOR, DIY, GARDEN,

FAMILY, HOMES.

AND A LITTLE BIT OF HUNGARY.

2015. április 10., péntek

21:13 0
A kertbe mindenképpen szerettem volna bazsarózsákat telepíteni. Szerintem gyönyörűek, illatosak, és elég belőlük pár darab ahhoz, hogy felhívják magukra a figyelmet és az egész kertet elvarázsolják. Első sorban fásszárúakban goldolkodtam, a többi ázsiai növényemhez csodásan passzolnak, ráadásul bírják a hideget is. Ki is néztem egy pink és egy halvány rózsaszín fajtát, Yachiyo Tsubaki és Teni
Aztán beütött a szerelem és felborította a terveim. A két lágyszárú hibrid szerelem volt első látásra. A Coral Charm és a Coral Sunset között nem tudtam dönteni, és mivel nem nagyon látok lényegi különbséget (a neten való hosszas keresgélés után sem), azért mindkettőből akartam egyet-egyet. A színük a legfőbb különlegességük, főleg, mert korall-rózsaszínről krémsárgára váltanak mire elvirágoznak.

Coral Charm

Coral Charm

Coral Sunset

Yachiyo Tsubaki

Teni

Sajnos magyar kertészetekben nem találtam egyik kinézett fajtát sem, így elkezdtem keresgetni a környező országokban is, hogy honnan tudok szerezni. Első körben egy cseh webáruházat találtam, de ott sajnos már kifogytak a vágyott példányokból, de egy német kertészetből lehetett rendelni. Egyszerre az összeset. 

Staudengärtnerei Gräfin von Zeppelin


Elkezdtem kutakodni utánuk, hogy kifélék és pozitív visszajelzéseket kaptam, így belevágtam a rendelésbe. Első körben a kiderült, hogy az online shop nem számolja fel valamiért a szállítási költséget a végösszegbe, pedig jelzi, hogy az fizetni kell, ezért írtam egy e-mailt nekik, hogy akkor most mi is a teendő. Sajnos a német tudásom már nem a régi, így inkább angolul vettem fel a kapcsolatot velük, és már aznap este válaszoltak, angolul. Nagyon segítőkészek voltak, és miután átutaltam nekik a kérdéses összeget már postázták is a növényeket. Itt kell megjegyeznem, hogy a csomagolás iszonyú profi volt, a növények nem sérültek (pedig a magyar posta nem épp az óvatosságáról híres), nem száradtak ki, tényleg olyan állapotban érkeztek, mintha most vettem volna le a szomszéd kertészetben a polcról. Ráadásul mindegyik előrehaladottan kihajtott állapotban van, és már a bimbók is látszanak rajtuk!
Holnap el is ültetem őket! Már csak azt nem tudom, hogy milyen kombinációban. Ültessem össze a fásszárút a lágyszárúval vagy inkább ne? Szerintetek?

És meglepetésképpen egy ajándék növényt is kaptam, egy sárga liliomot: Hemerocallis Hybr.'Radiant Greetings' Mondjuk ezt még nem tudom, hogy hova ültetem, mert az egész kert fehér-pink-lila-kék árnyalatban pompázik, de majd megoldom.

Úgyhogy itt (is) köszönném meg a kertészet kedvességét és profizmusát, és remélem, hogy már idén csodás virágzásban lehet részem! Danke sehr Frau Glier! :)










0 comments

Thank you for sharing your opinion!
Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed!

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Search

Blog Archive

Want to follow? Click!